Filmy

Iveco Stralis

Ze względu na swoją dużą wszechstronność, Stralis jest pojazdem przystosowanym do najlepszego wykonania wielu zadań: od długodystansowego transportu międzynarodowego po transport wielkogabarytowy, od zastosowań miejskich po dystrybucję towarów wymagających kontroli temperatury, od wersji cysterny i nadwozi wymiennych po transport materiałów budowlanych.

Przewozy długodystansowe:
W większości przypadków takie zadanie wykonuje jeden kierowca pojazdem, który musi przewozić wszelkie produkty do odległych punktów ich przeznaczenia, korzystając w podróży z dróg krajowych i autostrad.

Zalecana konfiguracja
- 440 S.. T/P: ciągnik siodłowy 4x2 + naczepa
- 190 S.. /P: samochód ciężarowy 4x2 z zawieszeniem pneumatycznym + przyczepa
- 260 S.. Y/P lub PS: samochód ciężarowy 6x2, z podnoszoną osią dodatkową, stałą lub skrętną + przyczepa
- Kabina: Active Space

Typy przebiegów
- Drogi krajowe i autostrady
- Średnie przebiegi roczne: 130.000 - 150.000 km (przy dwóch kierowcach mogą być nawet wyższe)

Jednostka napędowa
- 430 lub 480 KM w zależności od zwyczajowych przebiegów, przewożonych ładunków i konieczności uzyskania wysokich prędkości przejazdowych
- 540 KM dla zadań specjalistycznych

Transport ponadgabarytowy:
Krajowy i międzynarodowy transport towarów przestrzennych, z reguły lekkich, wymaga pojazdów skrzyniowych lub naczep przystosowanych do transportu wielkogabarytowego. Nie mając wpływu na ograniczoną przepisami wysokość zewnętrzną, długość, i szerokość możliwe jest wygospodarowanie przestrzeni wyłącznie w oparciu o zmianę wysokości wewnętrznej i w efekcie wysokości podwozia.

Zalecana konfiguracja
- 440 S.. T/FP LT: obniżony ciągnik siodłowy z zawieszeniem pneumatycznym obu osi (LT: Low Tractor) z naczepą
- 260 S.. Y/FP-GV lub Y/FS-GV (tylko z kabiną Active Space) samochód ciężarowy 6x2 z zawieszeniem pneumatycznym wszystkich osi, ze stałą lub skrętną osią wleczoną
- 190 S.. /P lub 260 S.. Y/P lub Y/PS: samochód ciężarowy 4x2 lub 6x2 z obniżonym ogumieniem, obniżony zaczep i przyczepa
- Kabina: Active Space do długodystansowych transportów międzynarodowych

Typy przebiegów
- Drogi krajowe i autostrady
- Średnie przebiegi roczne: 130.000 - 150.000 km
- Przy takich zadaniach możliwe są przebiegi krótko, średnio i długodystansowe.

Jednostka napędowa
- 400 lub 430 KM

Usługi komunalne:
Zbieranie odpadów komunalnych jest zadaniem, które przeważnie jest wykonywane w obrębie miast. Z tego względu przebieg kilometrowy nie jest znaczącym kryterium, ale należy zwrócić szczególną uwagę na częste zatrzymywanie i ruszanie pojazdem.

Zalecana konfiguracja
- 190 S.. : samochód ciężarowy 4x2 ze wzmocnionym zawieszeniem przednim (bardzo ciężka zabudowa i zmienne rozłożenie ładunku)
- 260 S.. X/P lub Y/PS: wersja 6x2 ze skrętną osią centralną lub tylną
- Wersja specjalna EuroMover z obniżoną kabiną i wersja CNG (Compressed Natural Gas) z silnikami zasilanymi metanem
- Kabina: Active Day
- Automatyczna skrzynia biegów

Typy przebiegów
- Tryb miejski

Jednostka napędowa
- Wersja specjalna silnika Cursor 8 o mocy 300 KM

Transport chłodniczy:
To zadanie polega na dystrybucji świeżych produktów i ma wiele analogii z zadaniem “dystrybucja”. Różni się jednak kilkoma szczegółami, jak na przykład, przewożony towar (przedziały dla wielu produktów) i umiejscowienie agregatu chłodniczego. W przypadku dystrybucji średniodystansowej kierowca jeździ z dostawami codziennymi i wraca do bazy pod koniec dnia roboczego. Przy dystrybucji długodystansowej kierowca jest w trasie kilka dni, co jest połączone z okazjonalnym wykorzystaniem leżanki.

Zalecana konfiguracja
- 190 S.. : samochód ciężarowy 4x2 18 ton DMC z zawieszeniem mechanicznym komora izotermiczna z tylnymi drzwiami i z windą
- 190 S.. P z zawieszeniem pneumatycznym
- 260 S.. Y/P lub PS: samochód ciężarowy 6x2 do transportu większej ilości towarów
- Kabina: Active Day, kabina krótka z niskim dachem

Typy przebiegów
- Drogi krajowe, połączenia międzymiastowe
- Średnie przebiegi: 300 - 400 km dziennie (około 60.000 - 80.000 km rocznie)

Jednostka napędowa
- 270 KM
- Cursor 8 o mocy 310 KM dla transportu długodystansowego (z kabiną Active Time z niskim dachem) lub dla regionów górskich

Transport ładunków płynnych:
Transport produktów naftowych średniodystansowy (dystrybucja) lub długodystansowy i transport płynów lub różnych produktów (spożywczych i przemysłowych) średnio/długodystansowy.

Zalecana konfiguracja
- 440 S.. T/P: ciągnik siodłowy 4x2 z naczepą cysterną
- 190 S.. : samochód ciężarowy 4x2 do dystrybucji
- 260 S ..Y/P lub Y/PS: samochód ciężarowy 6x2 do dystrybucji
- Kabina Active Day dla podwozi do dystrybucji
- Kabina: Active Time z niskim dachem dla transportu średniodystansowego
- Kabina: Active Time z wysokim dachem dla transportu długodystansowego

Typy przebiegów
- Średniodystansowe: drogi drugorzędne i krajowe
- Średnie przebiegi roczne: 80.000 - 90.000 km
- Długodystansowe: drogi krajowe i autostrady

Jednostka napędowa
- Cursor 8 - ze względu na ciężar ładunku - od 310 do 350 KM zależnie od tras przejazdów

Przewóz pojazdów:
Takie zadanie polega na transporcie pojazdów z zakładów produkcyjnych i centrów dystrybucji do siedzib punktów sprzedaży. Ze względów ekonomicznych, przewoźnicy stają przed koniecznością załadowania jak największej liczby pojazdów i taki wymóg ma zasadniczy wpływ na konfigurację pojazdów: rozwiązania opracowane w takim celu powodują maksymalnie możliwe obniżenie kabiny, w celu umożliwienia załadunku nad nią jednego pojazdu bez przekraczania limitu 4 metrów.

Zalecana konfiguracja
- 440 S.. T/FP-CT: ciągnik siodłowy 4x2 CT (Car Transport) z pełnym zawieszeniem pneumatycznym
- 190 S.. /FP-CT (Car Transport): specjalna wersja podwozia 4x2 do transportu pojazdów, z pełnym zawieszeniem pneumatycznym i obniżonym podwoziem
- Kabina: Active Time z niskim dachem ponieważ głównym celem jest maksymalnie możliwe obniżenie wysokości zewnętrznej

Typy przebiegów
- Głównie drogi krajowe i autostrady
- Średnie przebiegi roczne 120.000 km

Jednostka napędowa
- 400 KM co stanowi właściwy kompromis między masą przewożonego towaru i średnią prędkością przejazdową

Ostatnie artykuły