Filmy

Nowy Fiat Scudo

Celem spełnienia obecnych potrzeb związanych z miejskim i międzymiastowym transportem towarów w Europie, marka Fiat Samochody Dostawcze przedstawia nowego Scudo, model, który będzie produkowany w zakładzie w SEVEL Nord (Valenciennes), a znajdzie się w sprzedaży w Polsce od lutego 2007.

Nowe Scudo, stworzone dzięki współpracy przemysłowej FIATA i PSA, jest spadkobiercą popularnego modelu (od 1995 r.), który łączy osiągi, płynność jazdy i komfortu auta osobowego z dużą pojemnością i łatwym załadunkiem, a także niezawodnością i ekonomicznością, typową dla auta dostawczego.
W porównaniu do poprzednika, nowe Scudo Furgon oferuje większą pojemność i ładowność: pojemność wnętrza wynosi obecnie od 5 do 7 m3, a ładowność 1200 kg. Ponadto, nowe Scudo może się poszczycić zewnętrzną wysokością (poniżej 1,90 m z zawieszeniami pneumatycznymi), pozwalającą na wjazd do wielopoziomych parkingów oraz wysokością progu załadunkowego na poziomie zaledwie 49 cm, co ułatwia operacje załadunku i rozładunku.

Scudo Furgon to odpowiedź na najróżniejsze potrzeby i różne zastosowania. Dlatego, model proponuje bardzo bogatą gamę, która składa się z:
- wersji do przewozu towarów, wersji do przewożenia osób oraz jako wersje do adaptacji i zabudowy;
- dwóch rozstawów osi: krótki o długości 3,00 metrów i długi 3,12 m;
- dwóch długości zewnętrznych: 4,80 i 5,13 metrów;
- wysokości zewnętrznej:
- standardowej: 1,89 metrów z zawieszeniami pneumatycznymi (1,94 m z zawieszeniami metalowymi);
- wysokiej: 2,20 m z zawieszeniami pneumatycznymi (2,28 m z metalowymi);
- dwóch długości użytkowych: 2,25 i 2,58 metrów;
- szerokości wnętrza: 1,60 m;
- szerokości między nadkolami: 1,25 m;
- dwóch wysokości wnętrza: 1,45 i 1,75 m;
- trzech pojemności 5 m3, 6 m3 i 7 m3;
- progu załadunkowego: od 49 do 56 cm;
- ładowności 1200 kg (łącznie z kierowcą).

Scudo Kombi i Panorama
Oprócz wersji Furgon, gama nowego Scudo proponuje pojazdy do przewozu osób, które oferowane są w trzech różnych wersjach wyposażenia, przeznaczonych do specjalnych zastosowań i dla specjalnych klientów. Pierwsza (Kombi Standard) to idealna wersja do transportu pracowników wraz z narzędziami do pracy; druga (Panorama Family) skierowana jest dla większych rodzin, które pragną wygody i stylu aut jednobryłowych; trzecia wersja wyposażenia (Panorama Executive) jest przeznaczona do przewozu klientów biznesowych (transport na trasie hotel/lotnisko, wynajem z kierowcą).
Nowy Scudo jest dostępny w wersji przeszklonej lub częściowo przeszklonej, w konfiguracjach 5 i 9 osobowej, z krótkim bądź długim rozstawem osi.

Mocne, elastyczne i ekonomiczne silniki
proponuje trzy silniki Multijet, które zapewniają przyjemną jazdę (przede wszystkim elastyczność jazdy), doskonałe osiągi i niskie koszty eksploatacji (zużycie paliwa i utrzymanie), a także niezawodność i poszanowanie środowiska. W ofercie dostępne są następujące silniki połączone ze sprawdzonymi i solidnymi mechanicznymi skrzyniami biegów z 5 lub 6 przełożeniami:
• 1.6 90 Multijet (5 biegów)
• 2.0 120 Multijet (6 biegów)
• 2.0 140 Multijet Power (6 biegów)
Nowy Scudo, doskonała synteza między osiągami i zużyciem paliwa niezależnie od przeznaczenia i obciążenia, wyposażony w silnik 90 Multijet – moc maksymalna 66 kW (90 KM) przy 4000 obr/min i moment maksymalny 180 Nm przy 1750 obr/min – notuje prędkość maksymalną 145 km/h i zużycie paliwa 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym.
Doskonałe są również osiągi dwóch jednostek dwulitrowych o zmiennej geometrii: wersja 140 KM rozpędza nowego Scudo do prędkości maksymalnej 170 km/h, natomiast zużycie paliwa wynosi 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym (wartości te w wersji 120 KM wynoszą odpowiednio 160 km/h i 7,2 l/100 km). Mówiąc dokładnie, silnik 2.0 120 Multijet rozwija moc maksymalną 88 kW (120 KM) przy 4000 obr/min (moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min ), natomiast 2.0 140 Multijet rozwija moc 100 kW (136 KM) przy 4000 obr/min i moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min. Sekret trzech turbodiesli to system Multijet common rail drugiej generacji. Jest to najbardziej zaawansowane rozwiązanie technologiczne pozwalające na kontrolowanie wysokich ciśnień wtrysku (do 1600 barów) niezależnie od ilości obrotów silnika oraz ilości wtryskiwanego paliwa.

Ostatnie artykuły