Filmy

Audi A4

Przyjemność z jazdy i nowoczesna technologia, interesująca sylwetka i luksus, którego nie powstydziłyby się samochody klasy wyższej: Audi prezentuje nową generację A4 i A4 Avant. Zmiana generacji widoczna jest już na pierwszy rzut oka.

Limousine i Avant otrzymały typową dla Audi osłonę chłodnicy „singleframe”. Nowy jest także tył ze zdecydowanie poziomą orientacją linii oraz boki z linią środkową podkreślającą plastycznie kształt płaszczyzn. Rozwiązania techniczne spełniają to, co obiecuje wygląd zewnętrzny. Nowe A4 może być wyposażone w jeden z dziesięciu mocnych silników.

Wygląd zewnętrzny:
Niepowtarzalna stylistyka: duża osłona chłodnicy „Singleframe” oraz nowa forma reflektorów przykrytych przezroczystą pokrywą nadają nowemu Audi A4 zupełnie nowy wyraz. Trapezowy kształt osłony chłodnicy znajduje swoją kontynuację w mocno podkreślonym konturze pokrywy silnika. Stylistyka przedniej części pojazdu, świadomie wykorzystująca elementy ze studyjnego coupé Nuvolari quattro a jednocześnie akcentująca przynależność do tej samej rodziny, co nowe modele A8 6.0 quattro, A6 i A3 Sportback.

Wnętrze:
Nowym akcentem w aktualnej generacji samochodów marki Audi są kierownice, których charakterystycznym elementem jest pokrywa poduszki powietrznej przypominająca kształtem osłonę chłodnicy „Singleframe”. Listwy na progach z aluminiowymi wstawkami oraz liczne elementy dekoracyjne z aluminium zdobią standardowo nowe A4.
Na życzenie dostępne są elementy dekoracyjne z drewna orzechowego i brzozowego w kolorze popielatym lub beżowym – atrybuty, które nadają wyjątkowej elegancji także aktualnym modelom A8 i A6.
Tapicerka wnętrza oraz foteli może być wykonana z jednego z trzech nowych materiałów i dwóch luksusowych gatunków skóry lub z kombinacji skóry z materiałem Alcantara.
Nieprzeciętnie dużo miejsca znajdzie się również na bagaż. Już bagażnik Limousine z płaską podłogą i pojemnością 460 litrów nadaje się doskonale do przewożenia dużych pakunków. Avant, zależnie od wersji, może pomieścić ładunek o objętość do 1184 l (przy złożonej tylnej kanapie).

Wyposażenie:
Audi A4 i A4 Avant już w wersji standardowej posiadają bardzo bogate wyposażenie, które może być brane za wzór przez innych reprezentantów klasy średniej samochodów. Na przykład każde nowe A4 posiada automatyczną klimatyzację z regulowanym rozdziałem temperatur.
Wszystkie miejsca siedzące dysponują automatycznymi, trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa (z przodu z ogranicznikiem siły napięcia i napinaczem, dodatkowo z sygnalizacją przypominającą o zapięciu pasów) i zagłówkami. W przednich fotelach zamontowano zagłówki aktywne, ograniczające ryzyko uszkodzenia kręgosłupa podczas wypadków. Do wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo należą także dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki z przodu oraz kurtyna boczna „sideguard”, zabezpieczająca głowy pasażerów.
Prawie nieograniczone są kombinacje elementów wyposażenia dodatkowego. Można na przykład po raz pierwszy zamówić nowe Audi A4 z ksenonowymi reflektorami przednimi z dynamicznym systemem oświetlenia zakrętów „Xenon-Plus”. Dodatkową funkcją tych reflektorów są energooszczędne światła do jazdy dziennej.
Montowany na życzenie czujnik oświetlenia i deszczu w razie potrzeby włącza automatycznie światła mijania i wycieraczki.


Zawieszenie:
Dynamiczne zawieszenie z czterowahaczową osią przednią oraz osią tylną z wahaczami trapezowymi i drążkiem korygującym zbieżność wyposażone zostało w wiele nowych elementów. Specjaliści od zawieszenia firmy Audi dokonali wielu zmian w dziedzinie elastokinematyki oraz w zestrojeniu układu resorująco-tłumiącego.
Tak więc przejęto wymiary amortyzatorów przedniej i tylnej osi z Audi A6, a trapezowe wahacze i wsporniki kół osi tylnej oraz końcówki drążków kierowniczych osi przedniej pochodzą z S4.
Modyfikacja ta oznacza znacznie większą elastyczność i precyzję kierowania przy doskonałym komforcie resorowania i przynosi korzyści zarówno kierowcy A4 Limousine, jak i Avant. Dotyczy to także hamulców, których wymiary a tym samym skuteczność, dopasowane zostały do możliwości nowych silników.

Układ napędowy:
Mocne i jednocześnie oszczędne silniki benzynowe oraz TDI zapewniają doskonałe osiągi. Wszystkie jednostki napędowe spełniają surowe wymagania normy Euro 4.
Audi zastosowało w nowym A4 dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem – FSI. Silnik 3.2 FSI V6 o mocy 188kW/255 KM oraz dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbosprężarką 2.0 T FSI (147kW/200 KM). Zapewniają one dużą moc, szybką reakcją na naciśnięcie pedału przyspieszenia oraz wysoki moment obrotowy.
W ofercie są także trzy sprawdzone już w tysiącach egzemplarzy aut silniki: dwulitrowy czterocylindrowy silnik rzędowy o mocy 96 kW (130 KM) oraz silnik czterocylindrowy 1.8 T o mocy 120 kW (163 KM). Ofertę „benzynowców” uzupełnia jednostka 1.6 l (75 kW/102 KM).
Oferta TDI to czterocylindrowy dwulitrowy silnik z pompowtryskiwaczami o mocy 103 kW (140 KM) oraz nowy silnik sześciocylindrowy 3.0 TDI z systemem common rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.
Silnik TDI – który debiutował w limuzynach A8 i A6 – osiąga w A4 moc 150 kW (204 KM). Moment obrotowy – 450 Nm jest dostępny od 1400 do 3200 obr/min.
Moc silników benzynowych i TDI przenoszona jest przez napęd przedni lub stały napęd na obie osie – quattro.
W A4 Avant oferowany jest również silnik V6 zbudowany w technice pięciozaworowej, który z pojemności 2976 cm3 uzyskuje moc 162 kW (220KM) przy 6300 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 300 Nm osiągany jest przy 3200 obr/min. Dzięki temu napędzany na przednie koła A4 Avant z pięciobiegową manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,1 s., a jego prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Średnie zużycie paliwa w tej wersji wynosi tylko 9,6 l/100 km (199/100 EG).
A4 mogą być wyposażone w 5- lub 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię automatyczną multitronic. Multitronic może występować w modelach z napędem na przednią oś. Modele quattro mogą współpracować z 6-stopniową przekładnią tiptronic z programem sportowym.

Ostatnie artykuły