Filmy
  • Artykuły
  • Mały inteligentny rekreacyjno-rodzinny

Mały inteligentny rekreacyjno-rodzinny

Citroën Nemo w swoich założeniach realizuje koncepcję małego, przestronnego, praktycznego i dostosowanego do wymogów współczesnego życia kombivana.

Nemo Combi charakteryzuje się ograniczonymi wymiarami zewnętrznymi i przestronnym wnętrzem, funkcjami zapewniającymi komfort pięciu pasażerom, praktycznością, solidną budową i oszczędną eksploatacją.

Skuteczność i komfort
Nemo Combi został zaprojektowany pod kątem zaspokojenia oczekiwań i potrzeb użytkowników. Dzięki ograniczonym wymiarom zewnętrznym (długość 3,96 m, szerokość 1,72 m i wysokość 1,72 m lub 1,78 m z relingami) Nemo swobodnie parkuje i przemieszcza się z łatwością, szczególnie, że jego mała średnica okręgu zawracania umożliwia wykonywanie manewrów, które są niemożliwe dla wielu porównywalnych samochodów.

Dostosowanym do warunków miejskich rozmiarom zewnętrznym towarzyszy duża przestrzeń w środku. Wnętrze zaskakuje przestronnością. Przy szerokości na poziomie łokci wynoszącej 1420 mm z przodu i 1441 mm z tyłu, wysokości pod dachem wynoszącej 1063 mm z przodu i 1049 mm z tyłu i całkowitej długości kabiny wynoszącej 1680 mm, Nemo Combi zapewnia swoim pasażerom przestronność godną samochodu wyższej klasy. Przednie siedzenia i tylna kanapa są łatwo dostępne i komfortowe. Tylne siedzenia podwyższone o 40 mm w stosunku do foteli przednich zapewniają pasażerom z tyłu doskonałą widoczność. Pojemność bagażnika wynosi od 356 l pod półką do 884 l w linii górnej oparć przednich siedzeń po złożeniu kanapy. Te doskonałe parametry przyczyniają się do wyjątkowej przestronności auta. Aby w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń, zdejmowana półka bagażnikowa może być składana wzdłuż oparcia za tylną kanapą. Po wyjęciu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa osiąga do 2,5 m3.

Rekreacja
Wersja Combi XTR jeszcze bardziej zwiększa rekreacyjne cechy samochodu. Nemo oczaruje też młodych i dynamicznych klientów, szukających praktycznego i oszczędnego samochodu, przystosowanego do zajęć sportowych i rekreacyjnych. Poprzez specjalne elementy wyposażenia i charakterystyczny styl Nemo XTR podkreśla rekreacyjny charakter Nemo Combi. Wersja XTR posiada podwyższone zawieszenie, 15-calowe koła z ozdobnymi kołpakami, płytę ochronną pod silnikiem i wzmocnione osłony zewnętrzne (szersze listwy boczne, osłony dolnego pasa nadwozia, nakładkę na przedni zderzak) oraz światła przeciwmgłowe umieszczone w dolnej części zderzaka. Relingi dachowe uzupełniają wyposażenie XTR, umożliwiając przewożenie na dachu ładunku do 100 kg, np. sprzętu sportowego jak deska surfingowa czy rowery. Nemo XTR jest wiernym towarzyszem sportowych i rekreacyjnych rozrywek, zarówno w mieście jak i w terenie.

Oszczędne i ekologiczne silniki
Silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1398 cm3 rozwija moc 50 kW CEE (68 KM CEE lub 70 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy 1750 obr/min. W wersji z tym silnikiem, który sprawdził się już w innych modelach gamy Citroëna, Nemo Combi jest oszczędny w eksploatacji, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym i przyjazny dla środowiska nie przekraczając poziomu emisji CO2 wynoszącego 123 g/km, co stanowi wzorcowy wynik w tym segmencie. Nemo Combi z silnikiem HDi ma ekologiczne logo Airdream, które obejmuje trzy kryteria: produkcję w zakładach z
certyfikatem ISO 14 001, recykling w 95% po zakończeniu eksploatacji i poziom emisji CO2 poniżej 130 g/km.

Silnik benzynowy, oferowany w wielu innych modelach gamy, o pojemności 1360 cm3, rozwija moc 54 kW CEE (73,5 KM CEE lub 75 KM DIN) przy 5200 obr/min. Maksymalny moment wynosi 118 Nm już przy prędkości obrotowej 2600 obr/min, gwarantując dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest na poziomie 7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 165 g/km.

Dwa oferowane silniki współpracują z mechanicznymi, pięcioprzełożeniowymi skrzyniami biegów, których przełożenia zostały dostosowane do parametrów każdego z silników. Mechaniczna, elektronicznie sterowana, 5-przełożeniowa skrzynia biegów w wersji z silnikiem HDi. Od 2008 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym HDi 70 KM jest oferowana mechaniczna, elektronicznie sterowana, 5-przełożeniowa skrzynia biegów. Na wzór innych modeli gamy Citroën dostępnych z tego rodzaju układem przenoszenia napędu (od miejskiego, małego samochodu C1 do minivana Grand C4 Picasso) Nemo Combi zapewni swoim klientom niepodważalne zalety pod względem komfortu jazdy i oszczędnej eksploatacji. Skrzynia charakteryzuje się brakiem pedału sprzęgła i oferuje dwa tryby pracy: manualny (zmiana przełożeń za pomocą impulsu na dźwignię zmiany biegów) lub zautomatyzowany.

Skuteczne zawieszenie
Układ jezdny został dobrany pod kątem optymalnej równowagi pomiędzy komfortem i stabilnością, niezależnie od typu opon i obciążenia. Zawieszenie składa się z kolumn typu McPherson z przodu oraz odkształcalnej belki z tyłu. Opony Michelin 185/65 są montowane na 15-calowych obręczach. Układ hamulcowy wyposażony seryjnie w ABS składa się z wentylowanych tarcz z przodu (257x22mm) i hamulców bębnowych z tyłu.

Oszczędność na pierwszym planie
Nemo Combi zapewnia optymalne koszty eksploatacji dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa a także obniżonym kosztom serwisowym, wychodząc w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom nabywców tego rodzaju samochodów, którzy przywiązują szczególną wagę do kosztów eksploatacyjnych. Pod tym względem Nemo Combi ma wiele atutów, m.in.: niską cenę zakupu oraz zmniejszone koszty obsługi (przeglądy co 30 000 km lub co dwa lata).

Nemo jest oferowany w 10 kolorach karoserii: 4 matowych (biały Banquise, kość słoniowa Paganini, czerwony Tiziano, niebieski Line) i 6 metalizowanych (szary Garbato, szary Graphito, niebieski Nocturne, czerwony Malizzioso), w tym 2 specyficznych dla marki Citroën (Mativoire i niebieski Lucia).



(MB)
materiały: Citroën Polska




Ostatnie artykuły