Filmy

Nowy Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW - dynamiczne i przestronne kombi

Zespół konstruktorów i stylistów PEUGEOT zaprojektował duże, dynamiczne kombi o nisko zawieszonym, sportowym nadwoziu. Nowy PEUGEOT 308 oferuje innowacyjne wnętrze zwracające uwagę nowoczesnością i czystością linii, z przejętym z hatchbacka rozwiązaniem - PEUGEOT i-Cockpit. Dająca niezwykle szerokie możliwości konstrukcyjne nowa platforma EMP2 umożliwiła uzyskanie imponujących rozmiarów nadwozia nowego PEUGEOT 308 SW, zapewniających dużo miejsca w środku i niezwykle pojemny bagażnik - jeden z największych w tym segmencie. Jest on ponadto wyjątkowo funkcjonalny ze względu na możliwość zwiększenia jego powierzchni. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom konstrukcyjnym (obniżenie masy, zastosowanie innowacyjnych materiałów) i nowym, ekonomicznym zespołom napędowym o wysokich osiągach nowy PEUGEOT 308 SW może poszczycić się wręcz wzorcowym poziomem emisji i zużycia paliwa, a jednocześnie zapewnia niespotykaną w przypadku kombi przyjemność jazdy. Bogate wyposażenie i wysoka jakość plasują nowego PEUGEOT 308 SW wśród najlepszych modeli w tym segmencie, zgodnie z ambicjami Marki i realizowaną przez nią stałego wzbogacania wyposażenia aut.

Zmiany na rynku kombi w segmencie C

„Peugeot kontynuuje swoją ofensywę produktową wprowadzając nowy model 308 SW, który łączy styl z wysoką jakością, funkcjonalność z atrakcyjnym wyglądem, aby powtórzyć sukces modelu 308 i kontynuować strategię premium Marki” - Xavier PEUGEOT, Dyrektor ds. produktu PEUGEOT

Segment C rynku kombi, do którego należy nowy PEUGEOT 308 SW, jest segmentem, w którym PEUGEOT jest obecny już od kilkudziesięciu lat. Od pojawienia się kombi 304 w 1969 r., każda następna generacja serii 300 posiadała cieszącą się powodzeniem wersję kombi. Udział nadwozi kombi w segmencie C jest stabilny i od wielu lat utrzymuje się w Europie na poziomie 10 %. Pojawienie się crossoverów oraz vanów i wzrost ich znaczenia w segmencie nie miały wpływu na udział kombi. Jest to również bardzo zróżnicowany segment, ale w przeciwieństwie do rynku hatchbacków nie ma na nim wyraźnego lidera. Pojawienie się nowego PEUGEOT 308 w 2014 r. jest jedyną znaczącą nowością w tym roku.

Nabywcy kombi to najmłodsza, najbardziej dynamiczna grupa w segmencie C o największym procentowym udziale mężczyzn. Są to prowadzące aktywne życie małżeństwa i pary, z dziećmi lub bez, intensywnie użytkujące swój samochód (to właśnie oni osiągają największe przebiegi wśród klientów tego segmentu). Są bardzo przywiązani do wszechstronnych możliwości użytkowania kombi, ale nie chcą rezygnować z komfortu, przyjemności jazdy czy atrakcyjnej stylistyki.

Nowy PEUGEOT 308 SW spełnia ich oczekiwania koncentrując się na najważniejszych dla tego segmentu kryteriach, które można ująć w 4 kluczowych słowach: design, efektywność (obejmująca również funkcjonalność), doznania z jazdy i jakość.

Płynna linia i dynamiczna stylistyka
Elegancka, sportowa linia nadwozia

„Zaprojektowany razem z hatchbackiem i przez te same osoby, nowy PEUGEOT 308 SW ma te same zalety - płynną linię, nowoczesny charakter – a jednocześnie wyróżnia się typową sylwetką dynamicznego kombi, bardzo sugestywnego i bardzo obiecującego" - Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT

Podobnie jak w przypadku hatchbacka, projektanci PEUGEOT postawili na płynne linie, doskonałe proporcje, a zarazem pełną prostoty stylistykę.. W nowym PEUGEOT 308 SW nie znajdziemy wymyślnych kształtów czy ostentacyjnych i agresywnych elementów. Zobaczymy raczej kształty wyeksponowane odpowiednio dobranymi materiałami i wysokiej jakości wykończeniem.

Przód PEUGEOT 308 SW jest podobny do hatchbacka. Tu również znajdziemy obramowany chromem grill i starannie dopracowane klosze świateł dające typowy dla marki efekt pełnego ekspresji, „kociego spojrzenia”. Technologia Full LED (31 diod LED w każdym reflektorze, dostępna w standardzie w wyższych wersjach) tworzy charakterystyczny i zaawansowany technologicznie znak rozpoznawczy tego modelu.

Linia nadwozia z profilu jest płynna i wysmukła. Dzięki zwiększonemu rozstawowi kół (+ 11 cm w stosunku do hatchbacka) i zwisowi tylnemu (+ 22 cm w stosunku do hatchbacka), PEUGEOT 308 SW plasuje się wśród najbardziej przestronnych kombi w segmencie jednak z zachowaniem doskonale wyważonych proporcji. Płynną linię nadwozia podkreśla okazała chromowana listwa biegnąca wokół bocznych szyb. W okolicy tylnego słupka jest wykonana z jednego elementu o zmiennym przekroju. Rozwiązane to stanowi osiągnięcie techniczne oraz stylistyczne i pojawia się zasadniczo w samochodach z wyższych segmentów. Doskonale podkreśla dynamikę i czystość linii nowego kombi.

Innym istotnym elementem jest brak małej szybki w tylnych drzwiach, co zapewnia bardziej atrakcyjny wygląd i większą czystość stylistyczną profilu nadwozia.Obniżony z tyłu dach, ścięty tył i pochyła tylna szyba dodatkowo podkreślają dynamiczny kształt modelu. Idealnie wkomponowane, aluminiowe relingi dachowe, dyskretne i eleganckie, stanowią dodatkowy akcent pozycjonujący PEUGEOT 308 SW w elitarnym gronie wyjątkowych kombi.

Charakterystycznie zaprojektoany, szeroki tył wpisuje te partię nadwozia w całość sportowego wyglądu nowego PEUGEOT. Zachodzące na boki, podobnie jak w hatchbacku, tylne światła, układają się w charakterystyczne świetlne „C”, stanowiące unikalny i zaawansowany technologiczne znak rozpoznawczy tego modelu, wykorzystujący 42 diody LED. Po doliczeniu dodatkowych diod świateł stopu w sumie w tylnych światłach zastosowano 48 diod LED. Układ świateł, podkreślający w atrakcyjny sposób bryłę samochodu, stanowi bezpośrednie odwołanie do 508 SW i 508 RXH, włączając PEUGEOT 308 SW do rodziny wybitnych kombi marki. Opadająca linia dachu, tylny spojler, idealnie wbudowane trzecie światło stopu, maksymalnie rozsunięte, przylegające do dachu relingi podkreślają wrażenie znacznej szerokości nadwozia PEUGEOT 308 SW.

Nowoczesne, doskonale doświetlone wnętrze
Stylistyka kabiny PEUGEOT 308 SW zaskakuje czystością linii, nowoczesnością i zastosowaniem zaawansowanych technologii.

W nowym modelu zdecydowano się na innowacyjne rozwiązanie miejsca kierowcy - PEUGEOT i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola znajdująca się na wysokości kierownicy i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7’’.

Doskonała jakość materiałów i tkanin, precyzyjne połączenia i starannie dopracowana konstrukcja wpisują PEUGEOT 308 SW w świat modeli premium. Deska rozdzielcza jest w całości pokryta pianką, a kierownica skórą licową już od drugiego poziomu wyposażenia. W kabinie pojawiają się również lakierowane na czarny błyszczący kolor lub matowe, chromowane wstawki. Jest ona niemal całkowicie pozbawiona przełączników i przycisków, co w połączeniu ze szlachetnymi materiałami daje efekt niespotykanej na rynku czystości stylistycznej.

Cała kabina PEUGEOT 308 SW jest skąpana w świetle wpadającym przez duże szyby i ogromny, panoramiczny szklany dach o powierzchni 1,69 m2. Idealnie wbudowane relingi stanowią przedłużenie płaszczyzny boków nadwozia, co optycznie poszerza samochód. Szklany dach można w całości zasłonić elektryczną roletą.

Efektywność w każdej płaszczyźnie
„Wraz z nowym PEUGEOT 308 SW marka powraca w pięknym stylu do fundamentalnych wartości kombi. Nowe 308 SW to udane połączenie atrakcyjnej i dynamicznej stylistyki z przestronną kabiną i pojemnym bagażnikiem" - Vincent DEVOS, szef produktu PEUGEOT 308

Wyjątkowo udana kabina
Podobnie jak w przypadku hatchbacka, w nowym PEUGEOT 308 SW zastosowano nową platformę EMP2 grupy PSA. Platforma EPM2 (od „Efficient Modular Platform”) zapewnia duży wachlarz możliwości, zwłaszcza pod względem wyboru długości samochodu. Rozstaw osi został wydłużony w stosunku do hatchbacka o 11 cm, które w całości zostały wykorzystane na powiększenie przestrzeni w tylnej części auta, zwłaszcza na poziomie kolan, a także zwiększenie pojemności bagażnika. Dostęp do tyłu ułatwiają szersze niż w hatchbacku tylne drzwi i cofnięta o 29 cm tylna ławka!.

Tylny zwis został wydłużony w stosunku do hatchbacka o 22 cm, co pozwoliło na uzyskanie wyjątkowo udanej tylnej części samochodu, stanowiącej idealne połączenie:
- znacznie zwiększonej głębokości bagażnika, gwarantującej dużą pojemność;
- bardziej masywnego zderzaka tylnego niż w hatchbacku, gwarantującego bezpieczeństwo i ochronę nadwozia.

Dzięki temu wnętrze kabiny zapewnia użytkownikom poczucie swobody ruchów i komfortu.

Kompaktowe i pojemne kombi
Wymiary nowego PEUGEOT 308 SW (4 585 mm długości, 1 804 mm szerokości i 1 471 mm wysokości) pozwalają temu modelowi idealnie spełnić najważniejsze oczekiwania nabywców kombi z tego segmentu, zwłaszcza dotyczące ilości miejsca w środku i pojemności bagażnika.

Dzięki pokaźnym wymiarom (ale jak najbardziej mieszczącym się w tym segmencie) PEUGEOT 308 SW może zaoferować jeden z najbardziej udanych bagażników na rynku. Pojemność bagażnika pod tylną półką wynosi 610 dm3 VDA (tj. 660 litrów), podzielonych w następujący sposób:
- 556 dm3 VDA (lub 590 litrów) nad podłogą bagażnika;
- 54 dm3 VDA (lub 70 litrów) w schowkach pod podłogą.

W samochodach wyposażonych w dojazdowe koło zapasowe, ilość miejsca dostępnego pod podłogą zmniejsza się o 47 dm3 VDA.
• „Idealnie płaski bagażnik w mgnieniu oka”

PEUGEOT 308 SW jest seryjnie wyposażony w tylną kanapę „Magic Flat”, intuicyjną i łatwą w obsłudze. System umożliwia błyskawiczne złożenie obu części tylnej ławki za pomocą dwóch łatwo dostępnych dźwigni z boku bagażnika. Dzięki automatycznie składaniu tylnego siedzeniska, w mgnieniu oka możemy uzyskać płaską powierzchnię i zwiększyć pojemność bagażnika do 1 660 dm3 VDA, w tym:
- 1 606 dm3 VDA nad podłogą;
- 54 dm3 VDA pod podłogą bagażnika.

Zalety tego rozwiązania nie ograniczają się do zwiększenia pojemności bagażnika. PEUGEOT 308 SW może się poszczycić wyjątkowo praktycznym i ustawnym bagażnikiem:
- starannie wykończony otwór bagażnika ma prosty kształt, zapewniający maksymalną szerokość załadunku (ponad 1,06 m aż do tylnej półki);
- długość bagażnika mierzona do oparcia tylnej ławki wynosi 1,07 m;
- różnica wysokości między progiem a podłogą bagażnika wynosi jedynie 33 mm. Jest to jeden z najniższej położonych progów na rynku, co zdecydowanie ułatwia załadunek i wyładunek;
- ścianki bagażnika mają idealnie prosty kształt, a tylne nadkola jedynie nieznacznie wchodzą w przestrzeń bagażnika. Po obu stronach podzielono przestrzeń bagażnika na mniejsze części za pomocą składanych przegród, a elastyczna taśma na lewej ściance umożliwia zamocowanie drobnych przedmiotów;
- dostępne są również aluminiowe szyny zabezpieczające podłogę bagażnika. Są one wyposażone w cztery ruchome, metalowe zaczepy umożliwiające mocowanie dużych przedmiotów;
- roleta bagażnika jest bardzo łatwa w obsłudze;
- pod podłogą bagażnika wygospodarowano schowek na roletę i zaczepy mocujące, które można ułożyć w specjalnie wyprofilowanych miejscach.

Silniki wyposażone w najnowsze technologie, zapewniające wysokie osiągi i spełniające najsurowsze normy ochrony środowiska
• „Po prostu najniższy poziom emisji CO2 na rynku diesli!”

Już w momencie swojego debiutu rynkowego nowy PEUGEOT 308 SW będzie dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Euro 6 najnowszej generacji, o zupełniej nowej konstrukcji i doskonałych osiągach. Silniki benzynowe rozwijają moc od 130 KM do 155 KM, a ich emisja CO2 zaczyna się od 109 g/km. Silniki wysokoprężne mają moc od 92 KM do 150 KM przy wyjątkowo niskim poziomie emisji CO2 nie przekraczającym 111 g/km. Na uwagę zasługuje zwłaszcza nowa wersja silnika 1.6 BlueHDi 120 KM z manualną 6 –stopniową skrzynią biegów, spalająca w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100km, co daje emisję 85 g CO2/km. Jest to absolutny rekord w tym segmencie.

Te niezwykle efektywne jednostki mogą być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia***, opracowane na zasadzie wyłączności we współpracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiają obniżenie emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwałości jak opony standardowe. Będzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.

Już w lipcu 2014 oferta zostanie poszerzona o 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech o mocy 110 KM oraz nową, automatyczną 6-stopniową skrzynię biegów, która będzie oferowana z jednostką benzynową o mocy 130 KM.
• Nowy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy PureTech: „Najlepszy stosunek momentu obrotowego w niskich zakresach obrotów do mocy na rynku”

PEUGEOT 308 SW 1.2 e-THP 130 KM będzie pierwszym modelem wyposażonym w nowy trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech w wersji turbodoładowanej, współpracujący z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Ten kompaktowy i modułowy silnik o wysokich osiągach stanowi kwintesencję zaawansowanych technologii i sprawności konstrukcyjnej, a przy tym jest przyjazny dla środowiska. Nowa jednostka została wyposażona w wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni (200 barów) oraz turbo nowej generacji wyróżniające się wysoką sprawnością (o prędkości pracy 240 000 obr/min). Pod względem przyjemności jazdy, i to od najniższych obrotów, jest jedną z najlepszych jednostek na rynku. Silnik ten, osiągający moment obrotowy 230 Nm przy 1 750 obr/min, może się poszczycić najlepszym kompromisem na rynku między momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów a mocą. Co więcej 95% momentu obrotowego jest dostępne w przedziale od 1 500 do 3 500 obr/min, co zapewnia optymalną pracę silnika w każdej sytuacji.

Jego kompaktowe wymiary, niska masa i innowacyjne materiały ograniczające tarcie odegrały determinującą rolę w uzyskaniu wysokich osiągów, a jednocześnie zmniejszeniu zużycia paliwa, bez pogorszenia niezawodności i wytrzymałości. Dzięki zastosowaniu przełomowych technologii udało się ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2 o 21 % przy zapewnieniu równorzędnego poziomu mocy i przyjemności prowadzenia.

Ta nowa jednostka Marki w ofercie 3-cylidnrowych silników benzynowych PureTech, jest najlepszym dowodem na to, że downsizing nie wyklucza wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy.
• Technologia BlueHDi w nowej gamie silników wysokoprężnych

BlueHDi to nazwa silników wysokoprężnych Euro 6 marki Peugeot. Technologia BlueHDI jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa (FAP). Umożliwia spełnienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych dzięki redukcji do 90% NOx oraz optymalizacji emisji CO2 i zużycia paliwa, no i oczywiście eliminacji 99,9 % cząstek stałych.

Początkowo będą dostępne trzy silniki BlueHDi. Oprócz jednostki 1.6 BlueHDi 100 (dostępnej z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach) i 1.6 BlueHDi 120 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach) w gamie pojawi się najmocniejsza jednostka 2.0 BlueHDi 150, wyposażona w manualną lub automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach.

Wersja 1.6 BlueHDi 120, której homologowana wartość emisji wynosi 85 g CO2/km, stanowi prawdziwy przełom technologiczny, umożliwiający tak ważne dla nas połączenie osiągów z oszczędnym spalaniem. Wersja, rozwijająca moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm już od 1 750 obr/min, wyróżnia się bardzo niskim zużyciem paliwa. Będzie stanowiła podstawowy silnik w ofercie Peugeot. Jednocześnie zapewnia dużą przyjemność prowadzenia samochodu. Jest to uniwersalna i sprawna jednostka, nie stawiająca też żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o masę ciągniętych przyczep.

Nowy silnik 2.0 BlueHDi 150 łączy wysokie osiągi z wyjątkowo umiarkowaną emisją CO2. PEUGEOT 308 SW, napędzany tą jednostką o maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm przy 2000 obr/min i wysokiej kulturze pracy, i wyposażony w manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, będzie osiągał bardzo niską emisję CO2 wynoszącą nawet 99 g/km.

Silnik 2.0 BlueHDi 150 będzie również dostępny z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów AISIN trzeciej generacji. Jest to nowa skrzynia automatyczna, wyposażona w technologię Quickshift, umożliwiającą szybszą zmianę biegów, a jednocześnie gwarantującą płynną pracę i wysoki komfort obsługi. Jej konstrukcja pozwala również na zdecydowane obniżenie emisji CO2. Różnica poziomu emisji w porównaniu z manualną skrzynią biegów została zmniejszona do 5 g/km (w wersjach z tymi samymi oponami), co zapewnia jej doskonałe wyniki pod względem zużycia paliwa i przyjemności jazdy.

Konstrukcja zapewniająca wysokie osiągi
• „Najlżejsze kombi w segmencie ”

Podobnie jak w przypadku hatchbacka, masa nowego PEUGEOT 308 SW została obniżona o 140 kg. Przy uwzględnieniu tak samo wyposażonych wersji i silnika jest to najlżejszy samochód w segmencie. Tak doskonały wynik był możliwy dzięki dwóm czynnikom: zastosowaniu nowej platformy EMP2 i nowych, innowacyjnych rozwiązań technicznych. Nowa platforma EMP2 umożliwia decydujące obniżenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:
• 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali (o bardzo wysokiej i ultra wysokiej granicy sprężystości), materiałów kompozytowych i aluminium;
• 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu (spawanie laserowe, hydroformowanie);
• 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji (lżejsze komponenty, uzależnienie rozmiarów niektórych części od mocy).

Innowacyjne rozwiązania techniczne i zastosowanie lekkich materiałów zapewniły zmniejszenie masy o dalszych 70 kg. Zoptymalizowano masę każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Na przykład przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium. Przyjęte rozwiązanie technologiczne jest zazwyczaj zarezerwowane dla samochodów klasy premium.
Zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystości, innowacyjnych materiałów czy przeprojektowanie części umożliwiły znacznie obniżenie masy auta. Podobnie jak w hatchbacku, nowa konstrukcja siedzeń przednich i tylnej ławki przełożyła się na obniżenie masy o ponad 10 kg. Dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten zarazem lekki i sztywny materiał pozwala na zmniejszenie masy klapy o 4 kg w stosunku do identycznej klapy wykonanej z klasycznych materiałów.
• Doskonałe parametry aerodynamiczne

Opływowa sylwetka i nieduża wysokość nadwozia PEUGEOT 308 SW automatycznie sugerują świetne parametry aerodynamiczne, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalającym na zmniejszenie oddziaływania na środowisko. Zmiana rozmieszczenia podzespołów mechanicznych oraz zmniejszenie wysokości pozwoliły na obniżenie środka ciężkości o 20 mm w stosunku do poprzedniej generacji. Auto z łatwością tnie powietrze, a jego współczynnik Cx osiąga imponującą wartość 0,28. Współczynnik SCx sięga 0,64 m2. Ta ostatnia wartość z miejsca plasuje PEUGEOT 308 SW wśród najbardziej aerodynamicznych kombi we wszystkich segmentach rynku.

Unikalne doznania z jazdy dzięki imponującemu know-how Peugeot
PEUGEOT i-Cockpit - wyjątkowe rozwiązanie miejsca kierowcy opracowane przez Peugeot

Nowy PEUGEOT 308 SW został wyposażony w PEUGEOT i-Cockpit, identyczny jak w wersji hatchback. Kompaktowa kierownica, wysoko umieszczony zespół zegarów i wskaźników, duży, 9,7-calowy ekran dotykowy oraz wysoko poprowadzona konsola środkowa tworzą unikalne w świecie motoryzacji rozwiązanie, które stało się już symbolem kabin modeli PEUGEOT.
PEUGEOT i-Cockpit oferuje nowego rodzaju wrażenia z jazdy dzięki intuicyjnej obsłudze i interakcji z wszystkimi naszymi zmysłami. Prowadzenie nowego PEUGEOT 308 wydaje się proste i oczywiste, co zostało zresztą powszechnie docenione przez klientów, prasę i użytkowników.
Kompaktowa kierownica (351 mm x 329 mm) poprawia zwrotność i potęguje doznania z jazdy. Precyzyjnie działające i zapewniające doskonałe wyczucie drogi, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego ułatwia manewrowanie w mieście.

Umieszczony na desce rozdzielczej i idealnie zintegrowany z nią zespół zegarów i wskaźników zaprojektowano z niezwykłą precyzją, godną tak zaawansowanych technologicznie instrumentów. Tarcze zegarów są symetrycznie rozsunięte na boki względem osi kompaktowej kierownicy, a ich symetrycznie obracające się wskazówki ułatwiają odczyt wskazań. Taki układ pozwala kierowcy skupić uwagę na górnej części zespołu zegarów, bez odrywania oczu od drogi. Czerwone, wysmukłe wskazówki nawiązują swym kształtem do precyzyjnych, wysokiej klasy zegarków. W najwyższych wersjach wyposażenia pojawiają się chromowane wskazówki oraz obramowania prędkościomierza i obrotomierza. Tarcze tych wersji są wyposażone w specjalną podziałkę i funkcję „black panel”, która powoduje wygaszenie kontrolek i cyfr podczas postoju.

Zastosowanie dużego ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’’ pozwoliło na skupienie wielu funkcji w jednym miejscu. Umożliwia on obsługę klimatyzacji, elementów wspomagania prowadzenia, multimediów, nawigacji, telefonu, PEUGEOT Connect Apps oraz parametrów pracy pojazdu. Siedem przycisków bezpośredniego dostępu do najważniejszych funkcji zapewnia intuicyjną obsługę ekranu dotykowego. Informacje są wyświetlane na dwóch łatwo dostępnych ekranach.

Doskonałe zachowanie na drodze
Wyjątkowe wrażenia z jazdy nowym PEUGEOT 308 to wynik wieloletniego doświadczenia i know-how PEUGEOT w zakresie układów jezdnych, a także zastosowania nowej platformy EMP2, zapewniającej doskonałe parametry auta.

Obniżony o 20 mm środek ciężkości przełożył się nie tylko na poprawę aerodynamiki samochodu, lecz także na lepszą stabilizację nadwozia na zakrętach. Wraz z nową platformą pojawiło się nowe zawieszenie o zmniejszonej masie (typu pseudo McPherson z przodu oraz belka skrętna z tyłu). Optymalizacja układu jezdnego pozwoliła na zmniejszenie promienia skrętu o 20 cm (średnica zawracania kół: 11,2 m) w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Innowacyjna konstrukcja amortyzatora tylnego przechodzącego przez ramię wahacza poprawia jego sprawność, z korzyścią dla komfortu i zachowania na drodze. Wzorowe jest także zachowanie samochodu pod obciążeniem - obniżenie środka ciężkości i zwiększenie rozstawu osi dało w efekcie lepszy rozkład mas, bez pogorszenia właściwości jezdnych samochodu.

Zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest precyzyjne w działaniu i umożliwia doskonałe wyczucie drogi. W połączeniu z kompaktową kierownicą zapewnia doskonałą zwrotność i wrażenie swobody, odczuwalne zwłaszcza podczas manewrów w mieście.
Tarcze hamulcowe – wentylowane z przodu, o wymiarach do 304 x 28 mm – zostały zoptymalizowane pod względem masy i odporności na zużycie ścierne, a jednocześnie ich zróżnicowane parametry odpowiadają charakterystyce poszczególnych modeli gamy. PEUGEOT 308 SW jest również wyposażony w elektryczny hamulec postojowy (ze zmechanizowanymi zaciskami hamulcowymi), ESP, zaawansowany, inteligentny układ kontroli trakcji oraz układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Assist), i to już od drugiego poziomu wyposażenia.

Całość wprowadzonych rozwiązań – innowacyjna konstrukcja, zmniejszona masa, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, kompaktowa kierownica oraz mocne hamulce i zastosowane opony - w połączeniu z know-how PEUGEOT w dziedzinie budowy układów jezdnych zapewniają nowemu PEUGEOT 308 SW właściwości jezdne godne hatchbacka. Te unikalne w świecie modeli kombi połączenie stanowi nie lada osiągnięcie - łączy w sobie znaczne rozmiary i przestronne wnętrze ze zwinnością, komfortem i doskonałym trzymaniem się drogi.

Liczne systemy wspomagania prowadzenia pojazdu podnoszące poziom bezpieczeństwa i komfortu
Nowy PEUGEOT 308 SW dysponuje licznymi systemami wspomagającymi prowadzenie, dzięki którym jazda staje się bardziej komfortowa i bezpieczna. Podobnie jak w wersji hatchback, w jego ofercie znajduje się dostępny w opcji Driver Assistance Pack, obejmujący trzy systemy sprzężone z umieszczonym z przodu samochodu radarem:
• Aktywny tempomat: jest to ogranicznik / regulator prędkości umożliwiający utrzymywanie pożądanej prędkości samochodu oraz jej automatyczne dostosowywanie do prędkości pojazdu jadącego z przodu;
• Układ ostrzegania przed kolizją: świetlny i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji;
• System automatycznego hamowania awaryjnego: w razie zagrożenia kolizją powoduje on automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków.

W trosce o komfort i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów, PEUGEOT 308 SW może być również wyposażony, w standardzie lub w opcji, w szereg innych urządzeń: monitor martwego pola, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania podającą obraz na duży kolorowy ekran, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu ADML.

Z okazji debiutu rynkowego nowego PEUGEOT 308 SW, do listy wyposażenia dołączą dwa kolejne systemy, zwiększające komfort jazdy:
• System Park Assist
Ten aktywny asystent parkowania najnowszej generacji umożliwia nie tylko automatyczne parkowanie równoległe (i wyjazd z miejsca parkowania), ale również parkowanie prostopadłe. System wykrywa wolne miejsce postojowe, po czym przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym, podczas gdy kierowca steruje pedałem przyspieszenia, hamulca, biegami i sprzęgłem (w wersjach z manualną skrzynią biegów). Podczas manewrowania, system przekazuje kierowcy graficzne i dźwiękowe sygnały, zapewniające bezpieczne wykonanie kolejnych faz wjazdu i wyjazdu z miejsca postojowego. Kierowca może niemniej w każdej chwili przejąć kierownicę i kontrolę nad manewrem. Park Assist, dostępny w opcji poczynając od trzeciego poziomu wyposażenia, jest sprzężony z monitorem martwego pola.

• Driver Sport Pack
Ten nowy, odwołujący się do emocji, a więc jednej z głównych wartości marki PEUGEOT, element wyposażenia z pewnością ucieszy fanów dynamicznej jazdy. System, aktywowany za pomocą dodatkowego, umieszczonego na środkowej konsoli (obok elektrycznego hamulca postojowego) przycisku „Sport”, potęguje doznania z jazdy. Aktywacja Driver Sport Pack modyfikuje parametry pracy samochodu, powodujące:
- „utwardzenie” i zwiększenie reaktywności układu kierowniczego;
- zmianę charakterystyki pracy pedału gazu, który szybciej reaguje na polecenia kierowcy;
- skrócenie czasów reakcji silnika i skrzyni biegów (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów dodawane są w tym przypadku łopatki zmiany biegów przy kierownicy);
- wzmocnienie i bardziej sportowe brzmienie silnika (za pomocą cyfrowego wzmacniacza poprawiającego akustykę w kabinie);
- zmianę koloru podświetlenia zespołu zegarów i wskaźników z białego na czerwony;
- wyświetlanie na zespole zegarów i wskaźników parametrów związanych z trybem pracy samochodu: moc chwilowa, ciśnienie doładowania, przyspieszenia wzdłużne i boczne.

Ten specjalnie stworzony do dynamicznej jazdy pakiet pobudza zmysł słuchu, dotyku i wzroku kierowcy, dostarczając mu znacznie intensywniejszych doznań za kierownicą. W momencie wprowadzenia na rynek PEUGEOT 308 SW, Driver Sport Pack będzie dostępny w opcji poczynając od trzeciego poziomu wyposażenia w wersjach z silnikami 1.2 e-THP 130 i 2.0 BlueHDi 150 i manualną skrzynią biegów (tak jak w przypadku hatchbacka).

Coraz szersza oferta mobilnych technologii na pokładzie samochodu
Nowy PEUGEOT 308 SW jest nowoczesnym samochodem zapewniającym szeroki dostęp do mobilnych technologii i usług.

Dysponuje nową generacją usług on-line opartych na technologii mobilnego Internetu: PEUGEOT Connect Apps. Dzięki ergonomicznemu, dużemu, ekranowi dotykowemu, dedykowane aplikacje są łatwo dostępne i intuicyjne w obsłudze. Kierowca zyskuje dzięki nim dostęp w czasie rzeczywistym do szeregu praktycznych informacji ułatwiających codzienne prowadzenie samochodu: wolne miejsca postojowe w okolicy, ceny paliw na najbliższych stacjach benzynowych, informacje o ruchu drogowym, prognoza pogody, informacje turystyczne z przewodnika Michelin (przewodnik czerwony i zielony), książka telefoniczna, a także do aplikacji Coyote (dostępna zależnie od kraju).

Klienci PEUGEOT Connect Apps mają dostęp do sklepu Store Apps, gdzie są dostępne wszystkie aplikacje. Ta oferowana w opcji gama usług jest dostępna w 13 krajach europejskich po wykupieniu rocznego abonamentu. Modem aktywacyjny PEUGEOT Connect Apps - 3G Plug&Play - można podłączyć do portu USB, umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej nowego PEUGEOT 308.

W PEUGEOT 308 SW pojawia się też po raz pierwszy nowa funkcja aplikacji ‘MyPeugeot’ w wersji mobilnej (osobista mobilna strefa klienta, dostępna zależnie od kraju), umożliwiająca pobranie na smartfona klienta danych dotyczących samochodu (lokalizacja, przebieg, zużycie paliwa, działanie wskaźników, itd.). Dane te będą mogły zostać wykorzystane do zaoferowania praktycznych usług, takich jak prowadzenie do miejsca, w którym znajduje się samochód i do docelowego punktu podróży, komunikaty o zbliżających się przeglądach lub nieprawidłowym działaniu, statystyki tras, itd.

Ostatnim elementem jest nowa aplikacja na smartfony ‘Scan My Peugeot’ ułatwiająca klientowi przeglądanie cyfrowej instrukcji obsługi zainstalowanej w PEUGEOT 308 SW. Wykorzystuje ona system rozpoznawania obrazów, dzięki czemu, po sfotografowaniu przez kierowcę smartfonem interesującego go elementu samochodu, może on błyskawicznie znaleźć w instrukcji wyjaśnienie sposobu działania danego elementu wyposażenia czy funkcji kontrolki ostrzegawczej.

Starannie dopracowany samochód
Wysoka jakość widoczna w dopracowaniu nawet najdrobniejszych szczegółów

Jeśli chodzi o podejście do kwestii jakości, nowy PEUGEOT 308 SW w niczym nie odbiega od strategii przyjętej dla hatchbacka, zmierzającej do zapewnienia najwyższej jakości wykończenia zarówno nadwozia jak i wnętrza. Bezwzględny wymóg najwyższej jakości przyświecał konstruktorom PEUGEOT już od pierwszych rysunków projektowych. Jest widoczny wszędzie, w każdym szczególe: w wykończeniu nadwozia i wnętrza, doborze materiałów, spasowaniu elementów, wyciszeniu i trwałości.

Na wysoką jakość wykończenia nadwozia PEUGEOT 308 SW składają się, między innymi, następujące, starannie dopracowane elementy:
- nowa technologia lakierowania zapewniająca doskonałą gładkość i połysk;
- nowa technika laserowego spawania dachu, zapewniająca idealną jakość wykończenia;
- pełna kontrola luzów i spasowań, najwyższa precyzja łączenia elementów;
- charakterystyczny, natychmiast rozpoznawalny układ przednich i tylnych świateł, wykorzystujących nowe technologie;
- chromowane obramowanie szyb bocznych tworzących jedną, ciągłą płaszczyznę;
- dodatkowe światła kierunkowskazów z diodami LED wbudowane w lusterka boczne;
- brak dodatkowej szyby w tylnych drzwiach, podkreślający płynną linię i klasę samochodu;
- idealnie wkomponowane, nisko osadzone i funkcjonalne aluminiowe relingi dachowe.

Równie starannie konstruktorzy podeszli do jakości wykończenia wnętrza:
- deska rozdzielcza w całości pokryta piankowym materiałem;
- wykończenie płatów przednich i tylnych drzwi;
- kierownica pokryta skórą licową z przeszyciami, dostępna już od drugiego poziomu wyposażenia;
- staranne wykończenie przycisków i pokręteł, w szczególności pokrętła głośności radioodbiornika;
- perfekcyjnie wbudowany ekran dotykowy;
- staranne wykończenie zespołu zegarów i wskaźników świadczące o zegarmistrzowskiej precyzji;
- chromowane lub lśniące obramowania wszystkich funkcjonalnych stref w kabinie;
- atrakcyjna wizualnie i przyjemna w dotyku wykładzina bagażnika;
- aluminiowe szyny mocujące w bagażniku z metalowymi, wyjmowanymi zaczepami.

Wysoką jakość można zobaczyć, dotknąć, a także usłyszeć. W kabinie PEUGEOT 308 SW dopracowano również parametry akustyczne. Na przykład dźwięk towarzyszący zamykaniu drzwi jest stłumiony i przyjemny - świadczy o wysokiej jakości wykonania.

Dopracowana konstrukcja nie uznająca kompromisów w zakresie bezpieczeństwa
Podobnie jak wersja hatchback, również PEUGEOT 308 SW uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Testy przeprowadzone przez niezależną instytucję Euro NCAP odbyły się zgodnie z nowym, zaostrzonym protokołem oceny. Wynik 5 gwiazdek uzyskany w czterech kategoriach (ochrona dorosłych, dzieci, pieszych i systemy wspomagania) potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa PEUGEOT 308 SW zarówno jeśli chodzi o pasażerów jak i pieszych.

Jakość w użytkowaniu na poziomie najlepszych aut tego segmentu
Celem wszystkich działań zmierzających do podwyższenia jakości PEUGEOT 308 SW było umożliwienie zachowania przez długie lata poziomu jakości cechującego nowy samochód.
Wymagało to zapanowania nad procesami starzenia się wyglądu części i elementów wyposażenia, jak również zabezpieczenia samochodu przed pojawianiem się niepożądanych hałasów lub drgań.

PEUGEOT 308 SW przeszedł z powodzeniem liczne eksploatacyjne testy jakości, a wśród nich pokonanie 2,5 miliona kilometrów przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży, 2 500 godzin testów na stanowiskach badawczych, 250 000 cykli działania klimatyzacji, 4,3 miliona naciśnięć ekranu dotykowego, itd. Wysoka jakość konstrukcji i staranność wykonania PEUGEOT 308 SW dają jego użytkownikom poczucie bezpieczeństwa i trwałości, i zapowiadają intensywne doznania z jazdy oraz pełne zadowolenie podczas eksploatacji.

Produkcja zlokalizowana we Francji
Nowy PEUGEOT 308 SW jest produkowany w Sochaux, a wszystkie zespoły napędowe do tego samochodu będą dostarczane przez francuskie zakłady zlokalizowane w Trémery i Douvrin.

PEUGEOT 308 SW, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego Genewa 2014, trafi do sprzedaży w kwietniu br., najpierw na rynek francuski, a wkrótce po tym na rynki pozostałych krajów Europy.

Ostatnie artykuły