Filmy

Mitsubishi Fuso Canter

Kabina:
Nowa uchylna kabina, z kontrolkami umieszczonymi w przedniej części, została zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalną wygodę. Model z roku 2005 ma wyrazisty, funkcjonalny i bezpretensjonalny styl. Całkowicie odmienione, zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu, kabiny są znacznie dłuższe i wyższe niż wcześniej, a także wyraźnie szersze u góry.
Szyba przednia zamontowana została bardziej w pionie, co także zwiększa przestrzeń w kabinie. Kolejne elementy zwiększające komfort, to nowe amortyzowane siedzenia z Isringhausen, montowane w standardzie podwójne siedzenie dla pasażerów oraz mnóstwo schowków, w tym także schowek na dokumenty zamontowany w panelu wskaźników (sam panel został wyposażony w nowe, wyraźne wskaźniki).
Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są także schowki umieszczone nad głową kierowcy. Pierwszą rzeczą, na którą zwrócisz uwagę, jest nisko umieszczone wejście do kabiny. Drzwi są szerokie i otwierają się pod kątem 78 stopni – nie ma nadkoli przeszkadzających w wejściu, nie ma centralnego tunelu ograniczającego swobodę w kabinie.
Wśród zaprojektowanych na nowo instrumentów znajduje się duży, wyraźny obrotomierz. Wszystkie przełączniki zostały starannie rozmieszczone po prawej i lewej stronie wskaźników.
Całkowicie nowa kabina oferuje teraz wyższy standard bezpieczeństwa, z uwagi na zastosowanie systemu „Fuso-RISE” (Realized Impact Safety Evolution).

Podwozie:
Podstawą konstrukcji nowego Cantera jest wytrzymała rama o konstrukcji drabinkowej, wspierająca całą długość pojazdu.
Modele ciężarówki Canter z wyjątkowo długim rozstawem osi – 4470 mm – mają także szerszą ramę, co zwiększa przyczepność i stabilność podczas jazdy.
Rama Canter o wysokości 226 mm, szerokości 70 mm oraz grubości 6 mm – zwłaszcza ta w najdłuższej wersji o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 7,5 t – może utrzymać duże i ciężkie nadwozia wszelkiego typu.
Mocna budowa Canter opiera się na solidnie zaprojektowanej konstrukcji ze sztywną osią przednią i tylną.
W osi przedniej zamocowano nowe, paraboliczne sprężyny, które są o około 300 mm dłuższe niż wcześniejsza wersja. Umocowano je do specjalnych „pływających” zaczepów.
Dało to znaczącą poprawę jakości i komfortu jazdy oraz stabilności na szosie, w porównaniu do poprzedniej wersji. Na osi tylnej stosowane są mocne sprężyny w kształcie trapezu.

Jednostki napędowe:
W zależności od potrzeb w ofercie znajdują się modele Cantera 3,5 t z nowymi silnikami Mitsubishi Fuso Euro 4. Są one dostępne w wersji o mocy 110 KM (81 kW), 125 KM (92 kW), lub 145 KM (107 kW). Silniki Diesla z turbodoładowaniem, z wtryskiem bezpośrednim w technologii common rail, o zmiennej geometrii turbiny oraz wyposażone w filtr cząsteczek stałych, rozwijają moc płynnie i równomiernie. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący odpowiednio 255, 294 lub 362 Nm, osiągają już przy 1700 obr/min.
Modele Canter o 6.0 t i 7.5 t DMC są wyposażone w silnik Diesla z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, o mocy 145 KM (107 kW) lub 180 KM (132 kw). Również te silniki wykorzystują technologię common rail oraz zmienną geometrię turbiny, zapewniającą płynną pracę. Turbina o zmiennej geometrii zapewnia moment obrotowy wynoszący 362 Nm lub 530 Nm, przy obrotach niewiele wyższych niż na biegu jałowym.

Ostatnie artykuły