Filmy
  • Aktualności
  • Daimler Trucks przedstawia nowe jednostki napędowe

Daimler Trucks przedstawia nowe jednostki napędowe

Spółka Daimler Diesel zaprezentowała ostatnio nową rodzinę silników o nazwie Heavy-Duty Engine Platform (HDEP).
Celem Daimler AG jest zastąpienie we wszystkich markach na świecie istniejących obecnie ośmiu rodzin silników - trzema. W pierwszej fazie obecne cztery grupy wysokowydajnych silników zostaną zastąpione globalną platformą HDEP. Od 2002 r. w rozwój HDEP zainwestowano już 1,5 mld USD.
Dzięki zastosowaniu 90% wspólnych komponentów, w przyszłości możliwe będzie osiągnięcie znacznych oszczędności kosztowych wynikających ze wspólnego opracowywania rozwiązań i zarządzania seriami produkcyjnymi, globalnie skoordynowanej produkcji silników oraz ekonomii skali. Docelowo, w średnim lub długim terminie, planuje się produkcję 200.000 sztuk rocznie. Silniki te będą budowane w Niemczech, Japonii i USA, i będą dostępne w trzech pojemnościach: 12,8 litrów, 14,8 litrów i 15,6 litrów.
Po wprowadzeniu silnika Detroit Diesel DD15 do sprzedaży, HDEP zostanie zastosowana przez Mitsubishi Fuso, a następnie także przez Mercedes-Benz.
Ze względu na długie cykle budowania pojazdów użytkowych, debiuty rynkowe zaplanowano tak, by odbywały się równolegle ze zmianą modeli poszczególnych produktów i marek. Stąd po raz pierwszy na świecie silniki HDEP będą montowane w najnowszej wersji ciężarówki Freightliner Cascadia, a w późniejszym czasie także w czterech innych markach Daimler Trucks.
Dzięki zastosowaniu połączenia systemu recyrkulacji spalin i filtra cząstek, DD15 spełnia wszystkie normy emisyjne EPA‘07 obowiązujące w USA i wpasowuje się w potrzeby klientów z tego regionu. Ten sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności ponad 14,8 litrów został zaprojektowany tak, by zapewnić jego pełną zgodność także z normami EPA 2010 oraz wszelkimi przyszłymi wymogami dotyczącymi redukcji emisji spalin.
Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, silnik DD15 gwarantuje niższe zużycie paliwa, niższe koszty utrzymania, niezawodność i długi okres bezawaryjnej pracy. Twórcy silników HDEP poddali je intensywnym testom w USA, Niemczech i Japonii, zarówno na platformach testowych, jak i w terenie, pokonując ponad 3,5 mln mil dróg. W ten sposób Daimler Trucks zyskuje pewność, że jej klienci mogą w pełni polegać na sprawdzonej jakości wysokowydajnych silników Detroit Diesel.
Silnik DD15 zadebiutuje w ciężarówkach Freightliner Cascadia w drugim kwartale 2008 r. Produkcja na rynek amerykański będzie odbywać się w fabryce Detroit Diesel w Redford w stanie Michigan.

Źródło: DCHAP

Ostatnie artykuły