Filmy
  • Aktualności
  • Kolejne autobusy hybrydowe trafią do klientów

Kolejne autobusy hybrydowe trafią do klientów

Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała kolejne kontrakty na sprzedaż autobusów hybrydowych. Po Dreźnie, Lipsku, Bochum, Bremie i szwajcarskim Lenzburgu, hybrydowe Solarisy pojadą do Monachium i Hanoweru.
Monachijskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej Münchner Verkehrsgesellschaft mbH (MVG), dołączyło do grona klientów polskiego producenta autobusów. MVG zamówiło innowacyjny autobus miejski Solaris Urbino 18 Hybrid z elektryczno-dieslowskim napędem hybrydowym. Pojazd ma trafić na ulice Monachium w czerwcu br. Ponadto monachijski przewoźnik zakupił „tradycyjne“ autobusy miejskie marki Solaris: trzy dwunastometrowe Urbino 12 oraz trzy przegubowe Solaris Urbino 18. Zamówione autobusy dieslowskie będą spełniać restrykcyjną normę czystości spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle).
Kolejny autobus hybrydowy marki Solaris zamówił przewoźnik z Hanoweru, Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe GmbH. Od 2006 roku w taborze firmy przewozowej z Hanoweru jeżdżą już 22 Solarisy Urbino 12 z tradycyjnym napędem Diesla. Teraz dołączy do nich pojazd z napędem hybrydowym.
Firma Solaris Bus & Coach S.A. jest pierwszym w Europie producentem autobusów z napędem hybrydowym wdrożonym do seryjnej produkcji. Premiera Solarisa Urbino Hybrid odbyła się we wrześniu 2006 roku podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze.
Od momentu premiery Solarisy Urbino z napędem elektryczno-dieslowskim zakupiły takie miasta jak: Drezno, Lipsk, Bochum i Brema w Niemczech oraz Lenzburg w Szwajcarii. Wkrótce do grona miast posiadających hybrydowe Solarisy dołączą kolejne aglomeracje Monachium i Hanower.
Solaris Urbino Hybrid to połączenie technologii tradycyjnego silnika Diesla z silnikami elektrycznymi. Korzyści z zastosowania napędu hybrydowego to:
- zmniejszenie zużycia paliwa od 15 do 30%,
- zmniejszenie zawartości NOx w spalinach o 10-39%,
– zmniejszenie ilości cząstek stałych w spalinach o 51-97%,
- mniejszy hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu,
- autobus hamuje silnikami elektrycznymi dzięki czemu energia powstająca podczas hamowania jest przechowywana w specjalnych bateriach, a autobus wymaga rzadszej wymiany tarcz i okładzin hamulcowych,
- rzadsze wymiany oleju w silniku dieslowskim, który jest mniej eksploatowany.
Dzięki powyższym cechom autobusy hybrydowe marki Solaris są wyjątkowo przyjazne środowisku. Właściwości napędu sprawiają, że jazda autobusem hybrydowym jest bardzo komfortowa i ekonomiczna.

Źródło: Solaris Bus & Coach



Ostatnie artykuły