Filmy

Octavia Scout w testach terenowych

Podczas Scout Extreme Trophy osiem Octavii Scout 4x4 sprawdzało się podczas testów w trudnych warunkach szosowych i off roadowych na torze ADAC w Linthe (Niemcy). Wykazały znakomite walory jezdne podczas jazdy w ostrych zakrętach i na śliskiej nawierzchni oraz podczas jazd terenowych na odcinkach górskim i leśnym. Wkrótce szkolenie z bezpiecznej jazdy off roadowej wchodzi do programu Szkoły Auto, która organizowała Scout Extreme Trophy.
Tor ADAC w Linthe pod Berlinem to jedyne takie miejsce w tej części Europy, gdzie można w bezpiecznych warunkach testować w pełni profesjonalnie Octavię Scout 4x4 – samochód łączący cechy auta miejskiego i uterenowionego. Podczas pierwszej części Scout Extreme Trophy testy przebiegały na modułach toru do bezpiecznej jazdy w poślizgu i na ostrych zakrętach. – To rewelacyjne auto, które umożliwia bezpieczną jazdę nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych, na naszych wyboistych szosach i w kapryśnym polskim klimacie. Kiedy do tej pory w kraju mamy jedynie 700 km autostrad, to naprawdę znakomite rozwiązanie dla polskich kierowców – mówi Maciej Wisławski, uczestniczący w Scout Extreme Trophy, ekspert Szkoły Auto i uczestnik wielu rajdów samochodowych.
Škoda Octavia Scout 4x4 świetnie sobie radziła podczas zarówno testów off roadowych, jak i szosowych, dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym. Jej prześwit to aż 180 mm, co znacznie podnosi właściwości jezdne oraz umożliwia poruszanie się w bardzo trudnych warunkach drogowych, np. po górskich i leśnych drogach. Wymiary Škody Octavia Scout 4x4 to 4581 mm długości, 1533 mm wysokości i 1784 mm szerokości. Rozstaw osi to 2578 mm, a rozstaw kół wynosi 1534 mm.
Aby zapewnić odpowiednio dobre własności jezdne, Škodę Octavia Scout 4x4 wyposażono w sprawdzony system napędu na cztery koła - Škoda Auto. Głównym elementem jest Haldex – sprzęgło wielopłytkowe. W codziennej, normalnej eksploatacji napędzane są tylko koła przednie, gdy dojdzie jednak do uślizgu kół na skutek pogorszenia się przyczepności podłoża (piasek, śnieg), napęd w odpowiednich do warunków proporcjach natychmiast jest przekazywany również na koła tylne – co ważne, zupełnie automatycznie.
Na torze w Linthe testowane były samochody wyposażone w obie dostępne jednostki napędowe - silnik diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) – obydwa silniki są czterocylindrowe i mają 6-stopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).

Źródło: ŠkodaAuto Polska

Ostatnie artykuły