Filmy

Nowe rekordy w sprzedaży Audi na świecie

Od stycznia do grudnia 2007 klienci kupili 964 151 samochodów - o 6,5 procent więcej, niż rok wcześniej (905 188). Ta tendencja wzrostowa odnotowana została w każdym regionie. Na ponad 50 rynkach Audi uzyskało najlepsze wyniki sprzedaży w historii.
W Europie (wraz z Niemcami) Audi sprzedało w 2007 roku 686 480 samochodów, czyli o 4,3 procent więcej, niż rok wcześniej (2006: 658 463). Największym europejskim rynkiem zagranicznym dla Audi była Wielka Brytania. Tutaj sprzedaż wzrosła o 17.1 procent do 100 712 sztuk.
W Ameryce sprzedanych zostało o 4,5 procent więcej samochodów (115 628 sztuk, w roku poprzednim: 110 626). Z tego na USA przypadło 93 506 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 3,8 procent (2006: 90 116). W regionie Azji i Pacyfiku Audi zwiększyło swoją sprzedaż o 20,5 procent do 134 176 samochodów. Chiny (wraz z Hongkongiem) były największym rynkiem zagranicznym producenta z Ingolstadt. Od stycznia do grudnia sprzedano tam 101 996 aut, o 24,8 procent więcej, niż rok wcześniej (2006: 81 708).
Kolejnym regionem, na którym zanotowany został duży wzrost sprzedaży, był obszar Afryki, Bliskiego i Środkowego Wschodu. Tutaj sprzedaż zwiększyła się o 12,8 procent do 27866 pojazdów (2006: 24 712). Na samym Środkowym Wschodzie sprzedaż wzrosła o 38,2 procent do 6380 sztuk (2006: 4616).
„Spektakularny jest przede wszystkim wzrost sprzedaży w Chinach: jako pierwszy producent samochodów klasy premium sprzedaliśmy tam ponad 100 000 aut.” - podkreśla Ralph Wyler - członek Zarządu AUDI AG ds. marketingu i sprzedaży. „Na wszystkich rozwijających się rynkach, a także na nasyconych już rynkach europejskich udało nam się umocnić pozycję wśród marek premium.”

Źródło: Audi AG

Ostatnie artykuły