Filmy

Podsumowanie roku w Volvo

Rok 2007 był najbardziej udanym w historii działalności firmy Volvo w Polsce.
Firma sprzedała 3567 samochodów osiągając tym samym 34 proc. wzrost w stosunku do 2006 roku. Pozycja Volvo w segmencie Premium umocniła się. Samochody Volvo są jednymi z najchętniej kupowanych aut prestiżowych w Polsce. Według danych opublikowanych przez IBRM Samar Volvo zajmuje II miejsce w segmencie Premium. Również udział firmy w całym rynku zwiększył się i obecnie wynosi 1,22 proc.
Volvo S40 jest sukcesem sprzedażowym marki w Polsce w 2007 roku. Limuzyna ta od lat zajmuje czołowe miejsce w statystykach sprzedaży. W 2007 roku model ten przeszedł face lifting. Zmiany znalazły uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych, dzięki czemu Volvo może poszczycić się wzrostem sprzedaży tego modelu.Bardzo wysoki wzrost sprzedaży odnotowały również XC70 (66 proc. wzrostu w stosunku do 2006 roku); kombi V70 (51 proc. wzrostu w stosunku do 2006 roku) oraz topowa limuzyna Volvo S80 (aż 57 proc. wzrostu w stosunku do 2006 roku). Dużym sukcesem jest bardzo pozytywne przyjęcie przez klientów najmniejszego hatchbacka Volvo - C30. Trzykrotnie przekroczone zostały plany sprzedażowe.
Ubiegły rok był niezwykle udany dla Volvo. Doskonałe wyniki sprzedaży, poszerzenie oferty o nowe modele, bardzo dobre wyniki w badaniu satysfakcji ze współpracy dealerów z importerem, pierwsze na świecie nawiązanie współpracy z Celebrity nastrajają optymistycznie i pozwalają snuć plany na bieżący rok.
Celem biznesowym na okres najbliższych lat jest podwojenie wyników sprzedaży, co pozwoli umocnić pozycję Volvo w segmencie aut Premium. Do roku 2013 Volvo planuje zwiększyć sprzedaż do niemal 6 tysięcy szt. rocznie. W odpowiedzi na potrzeby rynku oraz indywidualnych i flotowych klientów producent zamierza także sukcesywnie poszerzać sieć dealerską. W najbliższym roku powstanie co najmniej pięć salonów sprzedaży samochodów.

Źródło: Volvo Polska

Ostatnie artykuły