Filmy

Będzie więcej Sprinterów

Nowy Mercedes-Benz Sprinter - samochód, który zadebiutował na rynku wiosną 2006 roku, spotkał się z niezwykle życzliwym przyjęciem nabywców. Aby zaspokoić niezmiennie wysoki popyt na samochody dostawcze produkowane w Düsseldorfie i Ludwigsfelde, zarząd Daimler AG podjął decyzję o zainwestowaniu 177 mln euro w obie niemieckie fabryki produkujące auta dostawcze.

- Decyzja dotycząca rozbudowy mocy produkcyjnych fabryk w Düsseldorfie i Ludwigsfelde została podjęta w pełni świadomie. Zarówno infrastruktura, jak i kwalifikacje, elastyczność i poświęcenie pracowników gwarantują wysoką jakość wytwarzanych tam produktów - mówi dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG.

Aby umożliwić montaż aut dostawczych typu furgon w zakładach w Ludwigsfelde, planuje się oddanie tu do użytku nowego warsztatu i lakierni. Montownia zostanie powiększona o ok. 9500 m2. Wprowadzanie zmian zakończy się w połowie 2011 r., a w efekcie moce produkcyjne fabryki w Ludwigsfelde zwiększą się o ok. 50 proc.

Również, dzięki wzrostowi produkcji, zostanie pogłębiona współpraca partnerska z Volkswagenem.

Mercedes-Benz Sprinter występuje w 1000 podstawowych wersji w klasie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej między 3 a 5 t DMC. Do tej oferty należy jeszcze dodać różne warianty nadwozia, układów napędowych i masy, a także warianty – furgon, kombi , podwozie ze skrzynią ładunkową.
Jako podwozie, dostępne są trzy wersje długości rozstawu osi, a w modelach o nadwoziu zamkniętym – także czwarty, przedłużony wariant. Pojazd oferuje przestrzeń ładunkową o rozmiarach od 7,5 do 17 m3.

Źródło: Daimler AG

Ostatnie artykuły