Filmy
  • Aktualności
  • Peugeot 2008 nagrodą w finale cyklu Garmin Iron Triathlon 2016

Peugeot 2008 nagrodą w finale cyklu Garmin Iron Triathlon 2016

W miniony weekend odbył się finał cyklu Garmin Iron Triathlon, którego sponsorem strategicznym była marka Peugeot - fundator nagrody, którą był nowy SUV Peugeot 2008.

W tym roku gospodarzem wielkiego finału było miasto Elbląg, a na zawody zgłosiło się ponad 700 osób. Zawodnicy tradycyjnie rywalizowali na dystansie 1/4 IM lub 1/8 IM, a najmłodsi w biegach z serii Garmin Kids. Nowością w tym roku była możliwość wystartowania w trzyosobowej sztafecie, w której jedna osoba płynęła, druga jechała na rowerze, a trzecia biegła.

Centrum zawodów, wraz ze strefą zmian, expo oraz biurem zawodów, zlokalizowane było przy Bulwarze Zygmunta Augusta, nad rzeką Elbląg, w której odbył się etap pływacki. Wytyczenie trasy biegowej ulicami Starego Miasta oraz usytuowanie mety spowodowały, że były to niezwykle widowiskowe i atrakcyjne, zarówno dla zawodników jak i kibiców, zawody.

Po starcie dzieci, wyruszyli zawodnicy i zawodniczki mierzący się z krótszym triathlonem, a pierwsi na mecie zameldowali się Michał Ceklarz (UKS Tri-Team Rumia, 1:05:35) i Katarzyna Rumińska (MKS Delfin Malbork, 1:13:04).

Dziesięć minut później na trasę wyruszyli zawodnicy głównego dystansu. Pierwszy z wody, wyszedł Sebastian Najmowicz z Tri Negu. Drugi po pływaniu był Robert Karaś z Labosport Team, a trzeci Filip Przymusiński z UAM Triathlon Poznań. Szybka trasa kolarska sprzyjała Marcinowi Ławickiemu (Labosport Team MTS Lubin CCC), który jako pierwszy opuścił strefę zmian i ruszył na trasę biegową. Tuż za nim wybiegli Tomasz Szala (Airbike Armexim Development), Robert Karaś, Łukasz Kalaszczyński (KM Sport Team) i Filip Przymusiński.

Pierwszy na metę wbiegł Łukasz Kalaszczyński, który osiągnął czas 1:54:38. Drugie miejsce zajął Tomasz Szala (1:55:56), a na trzecim miejscu na podium w Elblągu stanął Marcin Ławicki z czasem 1:56:16. Wśród kobiet najlepsza okazała się Katarzyna Czerwińska z Warszawy osiągając wynik 2:13:11. Po zaciętej rywalizacji na trasie, drugie miejsce przypadło Ewelinie Szabelskiej (Kuźnia Triathlonu, 2:16:43), a trzecie Paulinie Załuckiej z Kawa Kamp (2:18:07).

Główną klasyfikacją końcową Garmin Iron Triathlon 2016 jest „Battle of the sexes”, czyli bitwa płci (połączona klasyfikacja kobiet i mężczyzn). Klasyfikacja ta prowadzona jest oddzielnie dla dystansu 1/4 IM oraz dla 1/8 IM. W bitwie płci liczy się łączny czas najlepszych czterech wyników z imprez Garmin Iron Triathlon 2016 na dystansie 1/4 IM, pierwszego mężczyzny i łączny czas najlepszych czterech wyników z imprez Garmin Iron Triathlon 2016 na dystansie 1/4 IM pierwszej kobiety, który będzie porównany z wynikami Mistrzów Świata z Hawajów w 2015 roku. Który z zawodników będzie bliżej czasu Jana Frodeno (8:14:40), i która z zawodniczek będzie bliżej czasu Danieli Ryf (8:57:57), lub kto pokona ten czas z większą przewagą, zwycięży w klasyfikacji generalnej cyklu na dystansie 1/4 IM. W ten sposób wyłoni się najlepszy zawodnik lub zawodniczka całego cyklu i będzie można wirtualnie porównać czasy z najlepszymi zawodnikami na świecie. Analogicznie wyliczana jest klasyfikacja generalna cyklu na dystansie 1/8 IM, z tym że czasy czterech najlepszych imprez na tym dystansie porównywane są z czasami Mistrzów Świata z Zell am See w 2015 roku, czyli z Janem Frodeno (3:51:19) i Danielą Ryf (4:11:34).

Bój o pierwsze miejsce w popularnym „Ironmanie na raty”, w klasyfikacji „Battle of the sexes” wygrał Łukasz Kalaszczyński z czasem 7:56:58. Drugi w „generalce” był Tomasz Szala, który pokonał „Ironmana na raty” w czasie 8:09:17. Trzecie miejsce przypadło Filipowi Przymusińskiemu, a jego wynik końcowy po czterech najlepszych „ćwiartkach” to 8:31:17. Na krótszym dystansie zwyciężyła Marta Łagownik, osiągając czas łączny z czterech najlepszych imprez 4:51:36. Wyprzedziła Szymona Dzika, który uzyskał wynik 4:39:44, natomiast trzecie miejsce w „Battle of the sexes” przypadło Maksymilianowi Świderskiemu (4:46:10).

Klasyfikację drużynową cyklu Garmin Iron Triathlon 2016 wygrał Labosport Team z łącznym czasem 42:48:03. Drugie miejsce przypadło drużynie Kuźnia Triathlonu (46:58:44), a trzecie Tri Negu (50:48:04).

Jak co roku podczas finału cyklu Garmin Iron Triathlon, zawodnicy, którzy ukończyli minimum cztery imprezy wchodzące w skład GIT 2016, brali udział w zawodach „Kto pierwszy, ten lepszy” i stanęli przed szansą wygrania ufundowanego przez Peugot Polska nowego SUV-a Peugeot 2008, który właśnie zadebiutował na polskim rynku. Zwycięską ręką z tej rywalizacji wyszła Katarzyna Baran i to właśnie do niej trafiło nowe auto.

Nagrodę przekazał Tomasz Chodkiewicz - Dyrektor Sprzedaży do Firm Peugeot, Citroën, DS, który również wziął udział jako zawodnik w ostatnich zawodach Garmin Iron Triathlon 2016 w Elblągu - wystartował na dystansie 1/4 IM.

Nowy SUV Peugeot 2008 był dla inżynierów Peugeot Sport inspiracją przy konstrukcji zwycięskiego modelu Peugeot 2008 DKR (Rajd Dakar 2016). Jest to więc idealny samochód dla zwyciężczyni. Peugeot 2008, już w momencie pojawienia się na rynku w 2013 r., szybko zdobył uznanie klientów dzięki charakterystycznemu stylowi i pewnemu zachowaniu na drodze. Łączna sprzedaż na całym świecie wyniosła 585 tys. sztuk (wg danych na koniec marca 2016 r.), a przejawem sukcesu sprzedażowego w Europie było miejsce wśród trzech najpopularniejszych modeli w tym segmencie.
Dziś 2008 pokazuje nową, mocniejszą, atrakcyjną i wyrazistą stylistykę SUV-a, która ma mu pomóc w umocnieniu jego pozycji rynkowej. Poszerzone nadkola, nowy grill i osłony podwozia, ale też nowy kolor lakieru Czerwony Ultimate, podkreślają emanującą z sylwetki moc i solidną konstrukcję. Znany już polskim klientom Peugeot i-Cockpit® idealnie oddaje styl jazdy modelem 2008 łączącym intuicyjność, dynamikę i bezpieczeństwo. Grip Control, system optymalizacji trakcji w warunkach słabej przyczepności, zapewnia nowemu modelowi sprawne poruszanie się w każdym terenie. Dlatego też Peugeot 2008 z opcją Grip Control jest wyposażony w specjalne opony całoroczne Mud & Snow, przystosowane również do jazdy w zimie.

W wyposażeniu modelu 2008 pojawiła się także funkcja Mirror Screen, wykorzystująca protokół MirrorLinkTM i Apple Carplay®, a także kamera cofania, Active City Brake i Park Assist, które w tym segmencie są rzadkością.

Ostatnie artykuły