Filmy

Iveco Trakker

Ekstremalne warunki otoczenia, największe problemy, najgorsze warunku pracy: Trakker daje gwarancję wszystkim, którzy mu zaufali. Rzeczywiście jest to pojazd najbardziej rozwinięty technologicznie spośród aktualnej oferty pojazdów przewidzianych do pracy na placach budowy i w kamieniołomach: łączy w sobie osiągi i wytrzymałość wraz z awangardowymi rozwiązaniami technologicznymi, bez rezygnacji z tradycyjnej niezawodności, która od zawsze cechuje pojazdy użytkowe Iveco.

Kabina:
Za kierownicą Trakkera czujemy się jak na pokładzie pojazdu drogowego. To dlatego, że w Trakkerach są te same kabiny Active Day (AD) i Active Time (AT) co w pojazdach gamy Stralis. W ten sposób styl i komfort (link do pop up) łączą się ze specjalnymi wymaganiami pojazdu przeznaczonego do użytku w kamieniołomach i na placach budowy.
Występują różne typy kabin dostępnych w pojazdach Trakker: wersja krótka AD jest przystosowana do codziennych zastosowań, natomiast kabina długa AT o długości 2,15 m z dachem zwykłym lub wysokim, z jedną lub dwoma leżankami, jest przewidziana do wykonywania zadań wymagających noclegu w kabinie pojazdu.
Kabina o szerokości 2,28 m ułatwia manewrowanie w wąskich przestrzeniach na placu budowy i ogranicza ryzyko uderzeń rogami kabiny w przeszkody. Przeciwpoślizgowe stopnie wejściowe są wysunięte bardziej na zewnątrz poprawiając bezpieczeństwo podczas zajmowania miejsca w pojeździe i jego opuszczania. Zderzaki Trakkera są wykonane ze stali (bardziej wytrzymałej od materiałów syntetycznych) i składają się z trzech części: w ten sposób, jeśli jedna z nich ulegnie uszkodzeniu nie ma konieczności wymiany całego elementu. Ponadto zostały opracowane na nowo, z zaokrąglonymi narożnikami, aby harmonizowały się z krzywiznami przedniej części kabiny. Halogenowe reflektory są zabezpieczone zarówno poprzez głębsze ich zamocowanie względem płaszczyzny profilu zderzaków, jak i za pomocą zdejmowanej kratki ochronnej.


Podwozie i zawieszenia:
Zawieszenia Trakkera, zależnie od wersji lekkiej lub ciężkiej pojazdu, oferują szeroką gamę przenoszonych nacisków w sposób odpowiadający najlepiej wymaganiom klientów i zastosowaniu pojazdu. Jedną z cech, która odróżnia Trakkera od konkurencji jest bez wątpienia komfort oferowany na drodze, wynikający np. z zastosowania zawieszenia pneumatycznego w tandemach modeli 6x4 i 8x4.
Słynne ze swojej wytrzymałości i elastyczności podwozia samochodów ciężarowych 4x2, 6x4 i 8x4 zbudowane są z podłużnic o stałym przekroju z wysokowytrzymałej stali o grubości 7,7 mm dla gamy “lekkiej” (w celu zmniejszenia masy własnej) i 10 mm dla gamy “ciężkiej” przeznaczonej dla bardziej wymagających zadań. W tym ostatnim przypadku zaczepy zawieszenia są wzmocnione. Szerokość podwozia wynosi 1,03 m w przedniej części, aby umożliwić montaż chłodnic o dużej powierzchni roboczej, i 0,77 m w tylnej części, aby ułatwić montaż oprzyrządowania i zabudowy. Dodatkowo podłużnice są wyposażone w przykręcone płytki i wspornik do mocowania ramy pośredniej zabudowy.

Układ przeniesienia napędu:
W pojazdach Trakker są montowane silniki Cursor 8 i Cursor 13 o mocy od 270 do 480 KM.
Cursor 8 jest opracowany dla pojazdów, które muszą charakteryzować się niską masą własną w związku z częstszym poruszaniem się po drogach publicznych. Jest to lekki silnik o pojemności 7,8 litra, który oferuje moc od 270 do 350 KM.
Dla wymagających zadań, przy których konieczne są wytrzymałość i wysoki moment obrotowy przewidziany jest natomiast 12,9 l silnik Cursor 13. Wysoki w szerokim zakresie moment obrotowy dostępny już od niskich prędkości obrotowych silnika gwarantuje duże możliwości ruszania w najbardziej wymagających warunkach, zapewniając optymalne prowadzenie pojazdu Silniki Cursor przewidziane dla zastosowań na placach budowy i w kamieniołomach są teraz wyposażone w wydajne i niezawodne elektromagnetyczne sprzęgło wentylatora z 2 prędkościami, które wpływa na utrzymanie możliwie minimalnego zużycia paliwa, oraz w dekompresyjny hamulec silnikowy Iveco Turbo Brake, którego wydajność (już uznana na rynku) zostało dodatkowo poprawiona dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii, która wzmacnia działanie hamulca.
Skrzynia biegów manualna mechaniczna czy zautomatyzowana?. Trakker oferuje obydwie możliwości, aby lepiej spełniać wymagania klientów. Mechaniczne skrzynie biegów są dostępne w wersjach z 9 lub 16 biegami, z pneumatycznym układem wspomagania Servoshift.
Tylne mosty są z podwójną redukcją z przekładnią planetarną w piastach: jest to konfiguracja zmniejszająca wymiary obudowy mechanizmu różnicowego i pozwalająca na zwiększenie prześwitu pojazdu. Wszystkie tylne mosty są wyposażone w urządzenie blokady mechanizmu różnicowego urządzenie blokady mechanizmu różnicowego a tandemy posiadają także blokadę wzdłużnego mechanizmu różnicowego. Szeroka oferta zakresów przełożenia tylnych mostów gwarantuje możliwość dokonania wyboru konfiguracji najbardziej odpowiedniej do zastosowania pojazdu, optymalizując zużycie paliwa.
Przednie osie są wyposażone w wentylowane hamulce tarczowe. Osie napędowe i tylne mosty są wyposażone w hamulce bębnowe Duo-Duplex.

Ostatnie artykuły